Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

2010. augusztus 28., szombat

Szülinapi beszámoló

Az elmúlt napok nagyon elrohantak, mindjárt részletezem, hogy miért, így Regő tényleges születésnapján csak egy fotóra és egy rövidke bejegyzésre futotta, de máris pótlom.
A születésnap maga nagyon jól sikerült. Reggel rögtön bekapcsoltam a szülinapos zenéket: Alma együttest és Halász Juditot, ez ment egész nap, és egy kicsit pityeregtem a reggeliző egyévesemnek, aki persze nem értette, mitől vagyok úgy oda :) Reggeli után mentünk a védőnőhöz, az ünnepelt 9700 gramm és 75 centi, ami azért is nagy szó, mert majdnem utolérte ezzel az egyéves Marcit (9880 g, 75 centi) aki viszont 40 dekával és két centivel nagyobbnak született. Súlytriplázás is megvolt, egy kilóval meg is tetézve. "Átment" az egyéves státuszon is, az egyetlen, amit nem csinál a feltett kérdések közül, az a mutogatás, bár a lámpát újabban megmutatja, meg a pocakját, de nem ujjal, hanem tenyérrel. Viszont a mozgása gyönyörűen fejlődik, szerintem hamarosan járni fog, mert már lazán feláll kapaszkodás nélkül, és sokáig áll szépen, játékkal a kezében, két kézzel játszva. Labdát dob (igaz, minden mást is) és az autót néha tologatja a kerekén, ahogy kell. Egyre többféle hangot használ, sokszor édesen suttog, megy a tetetete, mamamama, babababa, amit tényleges szónak gondolok, az az "ap" Apára és a "bá" vagy "bát" Bátorra, a kutyára. Ingetet, magasba emelt karral éljenez, tapsol, néha a gyere jelet is mutatja, rázza a fejét, berreg. Érti a "nem" - et, és sokszor szót is fogad, az más kérdés, hogy a tiltott gyümölcs sokszor érdekesebb :) Mostanában kezdett el képeskönyvet nézegetni, de az ölemben aprólékosan, hosszasan való olvasgatás még nem köti le.
Az evésére nem is tudom, itt a blogon panaszkodtam-e, de nagyjából úgy néz ki, megjavult, és már darabosat is eszik, de még húsdarabokat is szépen szét tud cincálni, és megint mennyiséget eszik, csak el ne kiabáljam. Nagy baj nem lehetett, ha egyszer 330 grammot hízott és egy centit nőtt egy hónap alatt :) Nappal négyszer szopik biztosan, plusz nagy esések, nyűgösségek esetén. Éjjel 1-2-3-4-5 szopi van, mikor hogy. Egyébként nem alszik rosszul, este fél 8-8 körül alszik, reggel mostanában fél 7-7 körül kel, közte ezek az ébredések, és délelőtt-délután 2-2 óra nappali alvás. Még az evésről: a tizenkettedik hónap újdonságai voltak a brokkoli, a szilva, a paprika főzve - ezt utálta - a fejtett bab, és új fűszerek: bazsalikom, majoranna, fehér bors. Ma kapott először natúr joghurtot, most, hogy elmúlt egyéves :)
 Azt hiszem, ennyit a fejlődésről :) a védőnői látogatás után a szülinap nagy alvásban folytatódott, ami alatt Marcival még egyszer megsütöttük a tortát, majd a kedvenc karfiolfőzelékét kapta ebédre, és kis játék és zene után délután is jó nagyot aludt. Amikor Péter is hazaért a munkából, megköszöntöttük. Volt torta, alkoholmentes pezsgő, amiből Regő bizony nem kapott, gyertya, marcipán és ajándék. Átjött a mama és Kató néni is. Regőnek ez a torta is nagyon ízlett, hasonló volt a vasárnapihoz. A gyertyát segítettem elfújni, de előtte jól megnézte:

Ismerkedés a tortával:

Ajándékbontás: 

A csomagokban egy sokoldalúan használható fajáték volt, és egy pici, babakézbe való képeskönyv. Mamától és Kató nénitől, apa sok munkájával a hintaállványt kapta, ami teljesen másnap lett kész.
Apával és mamával:

Kató nénivel:

Nagy játszásban:

Érdekes, hogy napközben, ha az órára néztem, mindig eszembe jutott, hogy akkor épp mit csináltam egy éve... kivéve 15:55-kor, amikor megszületett. Akkor már inkább a jelenbeli Regővel voltam elfoglalva.
Mama és Kató néni hamarosan elmentek, én pedig megfürdettem és lefektettem a gyerekeket, és adtam egy nagy jóéjszakátpuszit az egyévesemnek. És persze a hét és fél évesemnek is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése